Magazin sa kontrolisanim geografskim poreklom

Nasuvo s grizom

Jedno od omiljenih jela iz detinjstva, bilo da je posluženo za ručak ili večeru. U Vojvodini se nasuvo s grizom ili makom često posluživalo i za Badnje veče.

Griz se dobija mlevenjem središnjeg dela zrna pšenice. Jedan je od najboljih izvora proteina, a bogat je mineralima i vitaminima. Prirodan je proizvod, bez dodatka aditiva i konzervansa, a sadrži malo masnoća.

 

Sastojci:

  • 300 g domaćih ili kupovnih rezanaca
  • 200 g griza
  • 2 dl mleka
  • 4 kašike ulja
  • 25 g putera
  • Šećera po ukusu

 

Priprema:

Ako imate volje, umesite domaće široke rezance, u tom slučaju ukus će biti potpun, ili jednostavno kupite gotovu testeninu. Moja preporuka za ovo jelo jesu sveži rezanci koji stoje u frižiderima ili spiralna suva testenina. Dakle…

  1. Skuvajte testeninu, ocedite je i isperite malo hladnom vodom. Zatim je prelijte s malo ulja da se ne bi zalepila. Ostavite je po strani.
  2. Dok se testo kuva, u tiganj sipajte, dodajte kocku putera, te je na tihoj vatri istopite.
  3. Sipajte griz na masnoću i počnite da mešate.
  4. Griz će polako početi da dobija braonkaste tonove.
  5. Posle pet minuta nalijte griz mlekom. Neprestano mešajte dok mleko malo ne ispari, i griz, koji je nabubrio, ne počne da dobija braonkastu nijansu. Ova faza traje otprilike 5 do 7 minuta.
  6. Na ispržen griz sipajte oceđene rezance i mešajte varjačom sve dok se rezanci ne prekriju ujednačeno grizom. Pospite ih kristal šećerom i odmah skinite s ringle.
  7. Servirajte nasuvo tako, ili, ukoliko neko voli, može dodati malo vanil-šećera ili domaćeg pekmeza od šljiva. U svakom slučaju, poslastica je spremna za desetak minuta!

 

pripremila: Aleksandra Borđoški Karadžić

Možda vam se svidi...